Kundetilfredsheden slutter året i rekord

tirsdag d. 30. juni, 2020

Medarbejderne ude i virksomhederne er mere tilfredse end nogensinde før med Willis Towers Watsons pensionsrådgivning.

Af Martin Wex

6,6 på en skala fra 1 til 7, hvor 7 er bedst. Det er den gennemsnitlige tilfredshed blandt de medarbejdere, der i 2019 fik pensionsrådgivning af Willis Towers Watson. I både tredje og fjerde kvartal nåede tilfredsheden endda op på rekordhøje 6,7 – og det er fortsat ind i første kvartal 2020.

»Vi har kun ét succeskriterie for vores pensionsrådgivning, og det er, at medarbejderne er tilfredse med den rådgivning, de får. Derfor er det naturligvis utrolig glædeligt, at vores pensionskonsulenter har formået at fastholde den høje kundetilfredshed – og endda har været i stand til at øge den sidst på året. Det er meget imponerende – og det bedste bevis på, at uvildig rådgivning – og et oprigtigt ønske om at finde den løsning, der tjener medarbejderens interesser bedst – skaber stor værdi for kunderne,« siger afdelingsleder Anni Wiese Høgholm fra Willis Towers Watson.

Gennemsnitlig tilfredshed med pensionsrådgivning siden første kvartal 2015 (1 = meget utilfreds & 7 = meget tilfreds)

Skræddersyet ordning
Pensionskonsulenten hjælper medarbejderen med at skræddersy pensionsordningen til hans eller hendes egne ønsker og behov. Møderne kan gennemføres ved en personlig samtale eller som et webmøde, hvor medarbejderen taler i telefon med rådgiveren og samtidig kan følge med på sin egen skærm. Webmøderne kan gennemføres både i og uden for normal arbejdstid.

Mødet giver blandt andet svar på:

  • Sparer jeg det rigtige beløb op i forhold til mine ønsker om rådighedsbeløb som pensionist?
  • Er min opsparing investeret bedst muligt i forhold til min alder og risikovillighed?
  • Har jeg den rette forsikringsdækning ved tab af erhvervsevne, kritisk sygdom og død?

»Målet er, at medarbejderne skal forlade mødet med en oplevelse af, at de har fået svar på alle deres spørgsmål, og at pensionsordningen er blevet tilpasset til deres nuværende behov for forsikringsdækning og fremtidige ønske om indkomst som pensionist. Det er med til at skabe økonomisk tryghed for medarbejderne og deres familier og giver ro i maven,« siger Anni Wiese Høgholm.

Willis Towers Watson udsendte 12.093 spørgeskemaer i 2019 og modtog svar fra 7.272 – svarende til 60 procent.

____

De fem udsagn

Alle medarbejdere, der får rådgivning af Willis Towers Watson, modtager efter samtalen et spørgeskema, der indeholder fem udsagn om rådgivningen. Medarbejderen kan erklære sig mere eller mindre enig på en skala fra 1 til 7, hvor 1 er meget uenig, og 7 er meget enig.

  • Jeg fik gennemgået de emner, der var vigtige for mig at få drøftet
  • Rådgiveren talte et forståeligt sprog og gav et godt indblik i mine valgmuligheder (fx forsikringsdækninger, investeringer osv.)
  • Rådgiveren var imødekommende og interesseret i at skabe en løsning, der var tilpasset mine ønsker og behov
  • Jeg er blevet orienteret om Willis Towers Watsons rolle som uvildig rådgiver
  • Jeg fik indfriet mine forventninger til mødet

martin.wex@willistowerswatson.com