Kundetilfredsheden sætter endnu engang rekord

tirsdag d. 19. marts, 2019

Tusindvis af medarbejdere fik personlig pensionsrådgivning af Willis Towers Watson i 2018, og deres feedback viser, at de er mere tilfredse end nogensinde før.

Af Martin Wex

6,6 på en skala fra 1 til 7. Det er den gennemsnitlige tilfredshed med Willis Towers Watsons personlige pensionsrådgivning i 2018 blandt medarbejderne i de virksomheder, der benytter Willis Towers Watson som rådgiver og pensionsmægler. Det er samtidig den højeste score nogensinde.

»Medarbejdernes tilfredshed med rådgivningen er vores eneste succeskriterium, og derfor er det utrolig glædeligt at se, at de enkelte medarbejdere er så enormt tilfredse med den rådgivning, de får. Det bekræfter os i, at det gør en reel forskel for medarbejderne, at de sidder over for en rådgiver, som ikke har noget at sælge, men alene er fokuseret på at finde den løsning, der passer bedst til medarbejderens ønsker og behov,« siger afdelingsleder Anni Wiese Høgholm fra Willis Towers Watson.

Uafhængig og uvildig
Willis Towers Watson er uafhængig af alle pensions- og forsikringsselskaber og derfor i stand til at tilbyde en uvildig rådgivning, hvor rådgiveren står helt på medarbejderens side. Uafhængigheden betyder samtidig, at Willis Towers Watsons rådgivere har overblik over alle produkter på markedet og derfor bedre kan hjælpe medarbejderen med at finde den rette løsning.

»Vi har ingen egne investeringspuljer, så rådgiveren har ingen økonomisk interesse i, at medarbejderen vælger én investeringsforening frem for en anden. Vi er ikke sælgere, men reelle rådgivere, og derfor bliver vores rådgivere også alene målt på, om kunderne er tilfredse med rådgivningen – og det, tror jeg, at medarbejderne kan mærke,« siger Anni Wiese Høgholm.

Willis Towers Watson udsendte i 2018 14.110 spørgeskemaer om rådgivningssamtalerne. 6.164 (43,8 procent) valgte at deltage i tilfredshedsundersøgelsen.

martin.wex@willistowerswatson.com

____

De fem udsagn
Alle medarbejdere, der får rådgivning af Willis Towers Watson, bliver efter samtalen bedt om at forholde sig til fem udsagn om rådgivningen. Medarbejderen kan erklære sig mere eller mindre enig på en skala fra 1 til 7, hvor 1 er meget uenig, og 7 er meget enig.

  • Jeg fik gennemgået de emner, der var vigtige for mig at få drøftet
  • Rådgiveren talte et forståeligt sprog og gav et godt indblik i mine valgmuligheder (fx forsikringsdækninger, investeringer osv.)
  • Rådgiveren var imødekommende og interesseret i at skabe en løsning, der var tilpasset mine ønsker og behov
  • Jeg er blevet orienteret om Willis Towers Watsons rolle som uvildig rådgiver
  • Jeg fik indfriet mine forventninger til mødet