Multinational Employee Benefits

Global service
Konsulenterne fra Willis Towers Watsons Multinational Employee Benefits er dedikerede til at rådgive og samarbejde med virksomheder, der har aktiviteter på globalt plan. Udover at hjælpe vores kunder med at udarbejde en forståelig employee benefits-strategi, tilbyder vi rådgivning omkring de nationale benefits-løsninger. Det omfatter blandt andet livs-, erhvervsudygtigheds-, ulykkes- og hospitalsforsikringer samt pensionsløsninger.

Willis Towers Watsons Multinational Employee Benefits-område består af mere end 3.000 eksperter, der er fordelt i over 120 lande. Vi er derfor blandt de tre førende operatører på globalt plan indenfor rådgivning om employee benefits og pensionsløsninger, og leverer multinationale løsninger serviceret fra Norden. Vores kompetencecentre er strategisk placeret i New York, Boston, Paris, London, Bruxelles og København.

Global styring
Eftersom Willis Towers Watson har kontorer i stort set alle lande i verden, har vi mulighed for at tilbyde lokal service af globale løsninger. De enkelte lokale kontorer har eksperter, der hjælper med at styre omkostningerne, administrere ordningerne samt kommunikere virksomhedens løsninger til medarbejderne. Løsningerne bliver alle koordineret centralt og udviklet i samarbejde med kunden og dennes lokale repræsentation med fuld gennemskuelighed. Vi lever dermed op til vores forretningsprincip om at være kundens mand både lokalt og globalt.

Overblik og analyse
Via global vidensdeling og benchmarking kan vi sikre det bedste internationale forsikringsprogram, både i forhold til obligatoriske dækninger og markedspraksis. Vi kan assistere med udarbejdelse af due diligence-rapporter og sørge for, at der er overensstemmelse mellem firmapolitikkerne i forhold til hovedkoncernen og datterselskaberne. Vi gennemfører projekter fra strategi til praktisk implementering.

Globale poolingsnetværk
Vi kan desuden ved hjælp af multinational risikopooling hjælpe virksomheder til at opnå stordriftsfordele og styrke corporate governance for den enkelte virksomhed. Med udgangspunkt i globale og lokale konkurrenceparametre foreslår vi løsninger, der styrker hele den globale organisation. Vi har også et globalt compliance-program, der er tilpasset lokale forhold og dermed sikrer kvalitetsstyring og optimering af processerne.

Fusion og opkøb
Willis Towers Watson tilbyder assistance i forbindelse med internationale fusioner og opkøb. Før og efter en fusion eller et opkøb er det essentielt, at virksomhederne har værktøjerne og de overordnede principper, der er nødvendige for at håndtere konsekvenserne af et opkøb. Vi kan sikre denne proces ved at foretage en risikoanalyse, garantere overensstemmelse mellem ordninger og kommunikation, og assistere i optimering af valg af pensioner og relaterede løsninger.

Udstationering
I forbindelse med udstationering kan vi også lave globale løsninger. Vi kan reducere HR-arbejdet ved at assistere med økonomisk styring; vi evaluerer og assisterer i forhold til valg af leverandører, og vurderer løsningskombinationer indenfor både skade og liv. Der er mange krav og muligheder i forbindelse med udstationering; vi kan altså give et overblik over potentielle benefits og administrere forsikringer, samt sørge for kommunikationen til medarbejderne og dermed garantere, at processen forbliver overskuelig.

Kvalitet og market security
Som bevis på vores stræben efter kvalitet, anvender vi et unikt market security-system. Systemet kombinerer kvalitative meninger fra Willis Towers Watson-eksperter på globalt plan og kvantitative indsamlede data, og kan på denne måde måle blandt andet sikkerhed, garanti og solvens hos de forskellige leverandører. Via sammenligning af resultater fra detaljerede rapporter, kan vi sikre kunden den størst mulige sikkerhed og garanti hos de valgte leverandører.