Affinity - kundeloyalitet

I dag er der ofte kamp om kunderne, og derfor er det vigtigt at skille sig ud fra de andre aktører på markedet, og gøre en ekstra indsats for både at fastholde og tiltrække nye kunder.

Loyalitetsprogrammer
Willis Towers Watson udvikler specialtilpassede forsikringsprogrammer inden for affinity - også kaldet loyalitetsprogrammer. Vi tilbyder forsikringer, der dækker hele værdikæden for en virksomhed - fx produktudvikling, indkøb, markedsføring, administration og opbygning af salgskanaler både for lokalt repræsenterede og for internationale virksomheder.

Affinity betyder samhørighed, og vi bestræber os netop på at skabe samhørighed mellem en virksomheds kerneydelse og forsikringsproduktet.

Hvorfor tilbyde forsikringsprodukter?
Mange virksomheder vil kunne drage stor fordel af at tilbyde et loyalitetsprogram med forsikringsprodukter til deres kunder. Vi har stor ekspertise på området, og kan præsentere flere eksempler, hvor kunderne har haft stor fordel af et affinity-samarbejde med os.

Fastholdelse af kunder
Der er flere gode grunde til at opbygge en høj kundeloyalitet. Flere undersøgelser har vist, at det for det første koster væsentlig mere at skabe nye kunder end at fastholde de nuværende - i gennemsnit koster det fem gange så meget at få en ny kunde end at fastholde en eksisterende.

En anden vigtig grund til at opbygge høj kundeloyalitet er, at loyale kunder er mere værdifulde end øvrige kunder. I flere tilfælde ser man, at loyale kunder køber mere, og ofte er de meget mindre prisfølsomme. En mindre prisfølsom forbruger er samtidig også mindre tilbøjelig til at skifte selskab til billigere alternativer og i forbindelse med midlertidige pristilbud.

Det er derfor meget relevant at inddrage loyalitetsopbygning som et væsentligt mål i marketingstrategien.

Skaber værdi
Nå vi skaber loyalitetsprogrammer, benytter vi os i høj grad af vores internationale netværk. Vores stærke tilstedeværelse på markedet og vores gode kendskab til branchens bedste forsikringsselskaber giver os mulighed for at tilbyde den bedste produktkvalitet, som er med til at skabe større værdi for virksomheden. Vi matcher virksomhedens behov med den rette forsikringsgiver, så virksomheden altid opnår de bedste dækninger, betingelser og priser.

Vi hjælper med at opfylde målene, uanset om virksomheden ønsker at øge indtjeningen, tiltrække og fastholde kunder, forbedre kundeloyalitet eller opnå konkurrencefordele.

Målbar loyalitet
Vi kan se, at det især skaber målbar loyalitet at tilbyde forsikringsprodukter til de virksomheder, der har en privat kundebase - også i de tilfælde, hvor der er profit til virksomheden.

Fordelene ved forsikringsprodukterne:

  • Tilføjer fælles værdi til kunder og partner
  • Det er en økonomisk fordel
  • Skaber stor kundetilfredshed
  • Giver tryghed
  • Kan målrettes forskellige kundetyper
  • Er risikofrie

Produkter
Vi leverer en bred vifte af produkter og serviceløsninger for at kunne varetage virksomhedens behov. Hovedparten af vores forsikringsprogrammer ligger indenfor disse segmenter:

  • PPI (Payment Protection Insurance)/fakturabeskyttelse
  • Produktforsikring – udvidet garanti, All Risk
  • Rejseforsikring
  • ID-tyveri

Til højre kan ses eksempler på, hvilke produkter vi kan tilbyde.

Let administration
Willis Towers Watson Affinity stiller stor ekspertise til rådighed. Vi har et professionelt team, som hjælper med udvikling, eksekvering, kommunikation og analyse af markedsføringskampagner osv.

Vi har et af markedets bedste it-systemer, der gør administrationen og skadesbehandlingen hurtig og omkostningslet.